onsdag 4. januar 2012

Bilder og fortvilelse...

Å ta bilder til bloggen er min utfordring for tiden. Jeg sliter med at bildene mine blir mørke... Det har selvfølgelig den naturlige forklaringen at jeg er lite hjemme mens det er dagslys, men synes generelt at jeg får dårlige bilder.

Dette er kameraet vi har, og mener det skal være et relativt bra kamera..


Så er nok fotokunnskapen det skorter på her. Vurderer å kjøpe en ekstern blitz, men vet ikke helt jeg...

Noen der ute som er god på dette feltet?

Tar gjerne imot tips og ideer :o)







3 kommentarer:

  1. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Har selv bare ett lite kompaktkamera som jeg sliter med å få gode bilder med ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Har et canon 450D - driver å prøver ut litt, opplever også at lyset må være tilstrekkelig for å få ordentlige bilder, men ofte syns jeg bildene blir finest om jeg pøser på med lys i rommet og velger å ha av blitsen, syns bildene får mere dybde da...

    bak på skjemen på kamera mitt er det vist andre innstillinger en det du viser på bilde...mulig dette er bare tilfeldig. Du får bare ta kontakt på fb om jeg kan hjelpe mere....

    Lykke til!!

    SvarSlett
  3. Bruk stativ og dropp blitz ?

    SvarSlett